dryone

לייעוץ עם מומחה חייג

052-6222449

רטיבות קפילארית- בתוך הקירות שלך!

כאשר מהנדס מים מתכנן את צינורות המים של הבניין, המטרה שלו היא לתכנן אותן כך, שיהיה מספיק לחץ של מים שיוביל אותם לכל דירה.

בבניינים ישנים למשל יש בעיה של לחץ מים (כי פעם מערכות המים לא היו כל כך משוכללות) ואז כאשר השכן מקומה ראשונה מתקלח, לשכן מקומה שלישית אין לחץ מים ברז. מצד אחד מצחיק מצד שני זה מעיד על איזו דרך עשו מאז המים אל הברזים. היום בבניינים חדשים זה לא יקרה ולכן מה שיקרה להם אולי, במקרה של פיצוץ בצנרת זה רטיבות קפילארית, כתוצאה מתכנון מדויק של הצנרת שמסוגל גם במקרה הפוך- להעלות את מי התהום לקירות הבית שלכם ומשם להגיע לכל מקום בבית. במקרה כזה אתם תהיו חייבים חברת ייבוש רטיבות רצפה או קירות שתבוא באופן דחופה לטפל בבעיה לפני שיגרם נזק בלתי הפיך למבנה.

מהם מקורות רטיבות קפילארית?

כדי לדעת אם הבניין שלכם חלילה סובל מרטיבות וזקוק לחברת ייבוש מבנים, יש להבין כיצד עלולים המים להגיע אליו.

חלחול מי תהום

מי תהום מחלחלים על פני האדמה. אם האיטום של הבניין ישן והתפורר מסיבה כלשהי, או כאשר אין איטום אנכי בקירות, הם מחלחלים דרך המערכת הקפילרית הנמצאת בקיר עד לבתים ויוצרים רטיבות קפילארית.

מי התהום הללו מכילים מלח, וכאשר הם מתאדים המלח נותר בתוך הקיר, שכבות הטיח והצבע. כאשר הם מתאדים, המלח נשאר בתוך הקיר ובמשך הזמן מופיעים על פני הקיר גבישי מלח. זה הדבר הכי מסוכן שיכול לקרות לקירות שלהם משום שמלח סופח לחות מהאוויר.

זו בדיוק הסיבה שבקיץ למשל גבישי המלח נראים דהויים, אבל כאשר יש הרבה לחות באוויר, בחורף למשל, הם בולטים מאוד.

חלחול מי תהום מתרחש רבות גם בדירות קרקע או במרתפים של בניינים.

מי גשמים

מי גשמים עלולים לחלחל אל מעטפת הקירות החיצוניים של הבניין, דרך מערכת הצינורות הקפילרית של הקירות והנה לכם רטיבות קפילארית. זה בעיקר יקרה אם טייחו את הקירות הללו בטיח לא איכותי שאיננו עמיד בפני מים או באופן לא איכותי. מי גשמים עלולים גם לחדור דרך הסדקים שיש בין הקרקע ליסודות הבניין, ומשם גם למרתף הבית או למקלט ועוד.

בנוסף מי גשמים חודרים דרך המעטפת החיצונית של הקירות, דרך הגג או התקרה.

עיבוי אדי מים

בחדרי אמבטיה למשל או במטבחים וכן בחדרי הבית שאין בהם אוורור, התעבות של מים על הקירות, גורמת לחלחול של רטיבות אל הטיח ושכבת האבן של הקיר.

גג סדוק או מרזב שבור- המים בדרך להתפשט ברחבי הבית.

גג שלא עבר זיפות, ויש בו סדקים וכן מרזב פגום, עלולים לגרום להזרמת מי גשמים אל קירות הבניין. אם זיהיתם את הבעיה מאוחר מידי, לאחר שהנזקים כבר נעשו, אתם תהיו חייבים חברת שיקום נזקי מים אמינה ואיכותית שתציל את המצב ואת הבית שלכם.

אפקט הסוללה שבקיר

האפקט הזה נקרא אפקט הסוללה ומדובר על אפקט אלקטרוכימי. מכיוון שבקירות לבנים יש חומציות קלה והטיח הוא חומר אלקלי חזק, עוברת הרטיבות מהטיח אל הקיר. (אפקט הסוללה), ובגלל זה עולה רמת הרטיבות של הקיר עולה. לחומרים שמייצרים חלוקה וקורוזיה כמו פתחי דלתות וצינורות יש השפעה דומה על רטיבות בקיר ולחות.

דליפות מצנרת

דליפות מצנרת בקירות או ברצפה או בתקרה, של ביוב, מי דלוחין, ניקוז ומים מחלחלים בכל מקום בדירה.

מים כלואים

כן יש דבר כזה שבתהליך של בנייה, נכלא חול רטוב מתחת לרצפה ואם אין ניקוז מתאים, הם עולים בכוח הנימיות של הקירות (עליה קפילארית עד לרטיבות קפילארית) אל הקירות ואל הדירה כולה.

עולים בכוח הנימיות בתחתית הקירות (עליה קפילרית)

אין איטום בחדר האמבטיה

אם אין אטימה הרמטית בחדר האמבטיה, בסופו של דבר ימצאו המים האלה את דרכם אל הקירות דרך מערכת הצינורות הקפילארית ויהפכו לרטיבות מזיקה. פטריות ועובש עקב רטיבות נפוצים מאוד בחדרי שירותים ואמבטיה.

התעבות (קונדנסציה)

התעבות זו גורמת להיווצרות לחות ומים במקומות קרים שיש להם טמפרטורה נמוכה .

מיתוג לחברת ייבוש מבנים, יציף את הנושא של רטיבות קפילארית ויגרום לבעלי בתים לשים לב לסימנים של רטיבות בקירות, ברצפה או בתקרה. המודעות הזו עלולה להציל בניינים שלמים מנזקי מים ולכן מיתוג יהפוך את הנושא לנגיש וחשוף לציבור.

נתקלתם ברטיבות קפילארית בביתכם? השאירו לנו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!
Open chat
1
Scan the code
שלום,
איך אוכל לעזור לך ?